czwartek, 3 listopada 2011

Declares this the greatest love of the century.

Tym razem Patrick Wolf ! moje muzyczne odkrycie roku ! za co jestem straszliwie wdzięczna nie jakiemu Danielowi J.  Patrick Wolf ( właściwie Patrick Denis Apps) jest Angielskim wokalistą, multiinstrumentalistą. W swojej twórczości łączy folk (głównie celtycki i galicki) z muzyką elektroniczną i elementami jazzu. wydał 5 płyt z czego moim zdaniem ostatnia 'Lupercalia' jest najlepsza ;) On najmłodszych lat interesowała go muzyka, śpiewał w chórze, grał na skrzypcach a w wieku 11 lat zbudował pierwsze  theremin. Od najmłodszych lat był zainteresowany  eksperymentami z dźwiękiem, interesowała go muzyka elektroniczna z XX w i kompozytorzy tacy jak  Karlheinz Stockhausen.W wieku 16 lat opuścił dom i zarabiał na ulicach Londynu grając w kwartecie smyczkowym. Jego doświadczenia życiowe bardzo przenikają do jego twórczości co widać w muzyce i w tekstach. Moja przyjaciółka określa jego muzykę jako gejowską i w sumie trochę ma racje. Patrick jest w związku z Williamem Pollockiem, maja zamiar w lato 2012 roku bardziej zalegalizować swój związek, czego mu życzę ;) chociaż będzie to strata dla wielu kobiet. Patrick sam nie mógł się zdecydować jakiej jest orientacji seksualnej czy jest gejem czy bi. Ale czy tak naprawdę to jest ważne jakiej orientacji jest artysta, sam śpiewa w piosence Bermondsey Street: 
' Now you know, love knows no boundaries,
Sees beyond sexuality.
Holds the sun in the palm of its hand,
And laughs down the cynical man.'

z czym sie zgadzam, każdy ma prawo do tego żeby kochać pomimo tego co myślą inni.  W wywiadzie dla nme uznał właśnie Warszawę za najbardziej Rock'n'Rollowe miasto na świcie :D Dziękujemy Patrick ! :)

Chyba już nic więcej nie mogę o nim samym powiedzieć. wiec może pokaże wam trochę jego twórczości. Swoją podróż po twórczości Patricka zaczęłam od utworu ' The City'

I muszę powiedzieć że od razu w nim sie zakochałam, w piosence i wykonawcy. Idealna piosenka o tym co jest w życiu naprawdę ważne czyli o miłości. nie ważne ile kto zarabia ile ma ważne żeby mieć kogoś z kim można dzielić wszystko i 'Won't let the city destroy our love'. jak sie słyszy ją to od razu się chce tańczyć, coś genialnego ! ;) Kolejną jego moim zdaniem idealną piosenką o tym pięknym stanie jaki jest zakochanie jest " the magic position"
'Who is the one that leads me on through
It's you
Who puts me in the magic position, darling now
You put me in the magic position
To live, to learn, to love in the major key'

nic dodać nic ująć.

W jego twórczości są też takie piosenki jakie ja nazywam idealnymi po zerwaniu z kimś. Taką piosenką jest "time of my life". Najlepsze na ogarniecie sie po właśnie takim zerwaniu. 

'Hold on, won’t be long
Till I grow through this struggle
Time to wake up, find my soul
Happy without you oh' 




Ostatnio strasznie mi sie spodobało 'Accident and Emergency' szczególnie sam początek który w sumie nie wiem sama jak to mam określać, czuć w całym pokoju tak jakby sie trząsł :D uwielbiam ten wstęp cała piosenka też jest doskonała i pasuje troche do tej tematyki o jakiej mówiłam wcześniej. 



I na koniec moze powiem o 2 piosenkach w których tak jak w the city zakochałam sie od pierwszego przesłuchania ;) Pierwsza piosenka 'Together' jest strasznie romantyczna i szczerze powiedziawszy sama bym chciała żeby ktos napisał taką piosenkę o mnie ;P
'I'm sorry I hurt you,
I hurt me too.
Forgive my jealousy,
That's not the man I longed to be,
By your side my whole life,
True love knows no sacrifice.
And I can do this alone,
But we can do this so much better,
Together '
' I put my honour in the waste,
Pull you closer and embrace.
So divided we fall, but stronger we stand.'


Jego twórczości nie da sie opisać słowami trzeba ją po prostu posłuchać ;) I na koniec jeśli ktoś lubi odniesienia do literatury to ta piosenka może mu sie spodobać.Piosenka trochę mocniejsza niż wcześniejsze, nie tylko pod względem muzycznym ale też tekstu. co mnie też bardzo urzekło ;)
'Sorrow by name
And sorrow by nature
Working for joy
On overtime
Stuck on a line
Of misadventure
I fear no crime'


Miłego słuchania i mam nadzieje ze docenicie go tak samo jak ja ;) 
K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz